اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

درباره پروژه جدید ناسا | آغاز ساخت هتل فضایی در سال ۲۰۲۵ + ویدئو

  • کد خبر: ۶۰۶۰۲
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
درباره پروژه جدید ناسا | آغاز ساخت هتل فضایی در سال ۲۰۲۵ + ویدئو
این بار دنبال یافتن ردپای حیات بر روی یک سیاره دیگر نیستند یا در تکاپوی فرستادن ربات‌ها و فضانورد‌ها به فضا برای کشفیات بیشتر. حالا پا را فراتر از زندگی و زندگی کردن گذاشته اند و از سیروسیاحت و گشت وگذار در جوی غیر از کره زمین صحبت می‌کنند؛ رؤیایی عجیب، بزرگ، شگفت انگیز و دور از دسترس، اما نه غیرممکن.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - این بار دنبال یافتن ردپای حیات بر روی یک سیاره دیگر نیستند یا در تکاپوی فرستادن ربات‌ها و فضانورد‌ها به فضا برای کشفیات بیشتر. حالا پا را فراتر از زندگی و زندگی کردن گذاشته اند و از سیروسیاحت و گشت وگذار در جوی غیر از کره زمین صحبت می‌کنند؛ رؤیایی عجیب، بزرگ، شگفت انگیز و دور از دسترس، اما نه غیرممکن.
 
خبر ساخت یک هتل فضایی در مدار زمین که بتوان از درون آن زمین را دید زد، حالا نقل محافل مجازی است. خبری که کافی است ۲ خط از آن را بخوانیم یا تصاویری را که از آن منتشر شده است ببینیم تا پرت شویم به فضا؛ مشعوف و مسحور در اتاقکی متفاوت که می‌توانیم برویم پشت پنجره‌های شفاف آن بایستیم و از جایی که شاید هیچ وقت تصورش را نمی‌کردیم، زل بزنیم به زمینی که ما را در پناه خودش گرفته است و این لابه لا‌ها اگر میلمان کشید، سرکی بکشیم به سینما یا برای رفع گرسنگی برویم سراغ رستورانش. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تلاش برای تسخیر فضا در سال‌های گذشته به قدری افزایش یافته که میزان سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با فضا از ۱/۱میلیارد دلار در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ به ۲/۱۰ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ رسیده است.


 

ناسا و غافل گیری‌های جذابش

«هر لحظه ما رو با یه خبر جدید غافل گیر می‌کنه؛ یه روز با کاوشگر استقامتش که با خیال آسوده روی مریخ فرود می‌آد و یه روز دیگه با خبر ساخت یه هتل در فضا.» این، متن توئیت یکی از کاربران است که به بهانه این خبر یادی کرده است از یکی دیگر از اتفاقات شگفت انگیز جدید ناسا که اتفاقا بازتاب خبری زیادی هم داشت.
 
۲ اتفاق جذاب که هرچه بیشتر به سمت جلو حرکت می‌کند، مرز‌های پیشرفت علم و فناوری را بیشتر جابه جا می‌کند. نام شرکتی که برای ناسا و ایستگاه بین المللی فضایی قطعات تأمین می‌کند و حالا در جدیدترین اقدام خود طرحی مفهومی از ساخت یک هتل در فضا را ارائه کرده است، Orbital Assembly Corporation است. طبق گفته‌های این شرکت، ساخت این هتل، که البته پیگیر ایده‌های پشت آن در همه این سال‌ها بوده است، در سال ۲۰۲۵ آغاز و تا سال ۲۰۲۷ هم افتتاح می‌شود. هتلی که گفته می‌شود ظرفیت ۴۰۰ نفر دارد و از امکاناتی مثل رستوران، سینما و آب گرم هم بهره خواهد برد. تصویر آن را تا امروز شاید شما هم دیده باشید، یک هتل دایره‌ای شکل که همواره درحال چرخش است تا جاذبه را برای مسافران خود تأمین کند.


صنعت گردشگری فضایی

داستان اقامت در فضا و تماشای زمین از یک فاصله ماورایی، بسیار جدید به نظر می‌رسد، اما تا امروز بار‌ها به شیوه‌های مختلف مدنظر شرکت‌های فضایی بزرگ و کشور‌های دیگر بوده است. پیش از این استارت آپ «Axiom Space» که ۴ سال پیش از سوی رئیس سابق برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ناسا راه اندازی شد، از ساخت یک ایستگاه فضایی تجاری تا پایان سال۲۰۲۴ سخن گفت که هدفش فراهم کردن زمینه سفر گردشگران به فضا بود. علاوه بر این، مدتی پیش یک شرکت آمریکایی اعلام کرد که می‌خواهد اولین هتل فضایی را در سال۲۰۲۲ به فضا پرتاب کند.
 
شرکتی که حتی از جزئیات پروژه خودش هم پرده برداشت و از این گفت که نام این هتل فضایی اوریون اسپن، Orion Span، است و در هر نوبت گنجایش پذیرش ۶نفر را در خود دارد که از این بین ۴نفر مسافرند و ۲نفر هم خدمه. این شرکت شعاری را هم برای خود در نظر گرفته است با عنوان «ساخت و نگهداری جوامع انسانی در فضا، قابل دسترس برای همه.» روسیه هم یکی دیگر از کشور‌هایی بود که دراین زمینه مدعی شد. خبر این بود که روسیه قصد دارد با ایجاد هتلی در ایستگاه فضایی بین المللی در چند سال آینده، به صنعت گردشگری فضایی بازگردد. بااین حال به ظاهر این شرکت در سال‌های گذشته به دلیل کمبود سیستم حمل ونقل فضایی فعالیت خود را متوقف کرده  است.


امروز ما و ۴ سال دیگه اونا

پیچیدن خبر ساخت یک هتل در فضا، در فضای مجازی هم سروصدا‌هایی به پا کرد. بسیاری از کاربران بدون اظهارنظر خاصی فقط سعی در بازنشر این خبر داشتند تا از افرادی باشند که دارند چنین خبر هیجان انگیزی را به عده زیادی منتقل می‌کنند. بااین حال، حرف وحدیث‌های متفاتی هم به بهانه این خبر مطرح شد. کاربری از سریال ۱۰۰ یاد کرده بود و نوشت: «دارن هتل فضایی می‌سازن. شکلش من رو کاملا یاد سریال ۱۰۰ می‌ندازه که آخرین نسل بشر در همچین چیزی زنده موندن.» کاربر دیگری ضمن اذعان به اینکه چه خبر جذابی را شنیده است، نوشت: «یعنی خیاله یا حقیقت؟ یعنی منم می‌تونم برم یا نه؟»
 
و دیگری از هزینه‌های هنگفت این اتفاق گفته بود که: «در خوش بینانه‌ترین حالت، این اتفاق هم به نفع پول دارا تموم می‌شه و مایه دارای اساسی می‌تونن سرکی به فضا بکشن.» دراین میان، شخصی هم گفته بود: «درحالی که از سال ۲۰۲۵ ساخت هتل فضایی با سینما و رستوران در نزدیکی مدار زمین شروع خواهد شد، بنده در سال ۲۰۲۱ هنوز به جنوب کشورم هم نرفتم.» و کاربر دیگری هم قیاسی کرده بود از انبوه خبر‌هایی که این روز‌ها به گوشش رسیده است: «دنیای عجیبی شده. از یه طرف یه لینک خبر باز می‌کنم تصویر ناخوشایندیه از روغنی که نیست و تکاپوی وحشتناکی که برای دریافت یه حلب روغن همین بیخ گوشمون وجود داره، از یه طرف به این خبر برمی خورم که قراره اولین هتل فضایی در سال ۲۰۲۵ ساخته بشه، یعنی همین چهارپنج سال دیگه.»
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->